6 японски правила за здравословно хранене

Риба, богата на омега киселини, малки ракообразни, много зелени зеленчуци и билков чай – японският начин на хранене отдавна се смята за най-здравословният. Няма съмнение, че японките са известни с изящните си фигури, лъскави коси и блестяща кожа. Тогава защо не се храним като тях?

Макико Сано е експерт по японска храна и кухня. Тя разкрива шест основни навика на островитяните, които ще променят начина ни на хранене към по-добър.

 

1. Бавно хранене

bowl-and-chopsticks

Бавното хранене позволява на мозъка да отчете кога наистина сме се нахранили. При японците това е лесно, защото вместо прибори използват пръчици, което не им позволява да бързат.

 

2. Меню от няколко ястия

miso-soup

Японците се хранят с три- или четиристепенно меню. Това създава усещането, че са яли повече, отколкото в действителност. Но поне едно от ястията трябва да е нискокалорично – например супа.

 

3. Оцетът и мазнините

woo-mai-sushi-japanese

„Суши“ означава „ориз с оцет“. Оцетът и киселинните туршии, които често се срещат в японската кухня, имат отчетлив ефект върху правилното храносмилане на мазнините от месото.

 

4. Богата закуска, лека вечеря

japanese-food

Японците често ядат една и съща комбинирана закуска сутрин: супа мисо, ориз, омлет и печена сьомга. Обикновено не закусват след 4 часа следобед, а ранната им вечеря включва предимно риба и зеленчуци. Освен това рядко хапват десерти у дома.

 

5. Зелен чай

Simple-Solutions-Green-Tea

Японците пият зелен чай през целия ден. Той реално не съдържа никакви калории.

 

6. Малко месо и млечни продукти

japanese-woman-hammock

Японците ядат месо, но то е в нищожни количества спрямо западния начин на хранене. Млечните продукти също са рядко срещани в ежедневното им меню, а тези две хранителни съставки са основните носители на голямото количество калории, които западняците поглъщат ежедневно.

Бюлетин