10 съвета как да сме по-ефективни в работния процес

Често ли ви се случва да прекарвате целия ден в офиса, а в края на деня резултатите да са далеч под очакваните?! Не сте единствени.
Проучванията са доказали, че голяма част от служителите в ­различни корпорации не са достатъчно ефективни в работния процес, като една от причините е, че много от тях отделят време и за решаване на лични проблеми на работното си място.  За да избегнете това, просто можете да последвате няколко съвета, които ще намалят до минимум риска от подобен сценарий и ще ви направят далеч по-успешни в кариерата.

Разпределяйте правилно вниманието си – eнергията и вниманието ни са заети през целия ден, затова е добре да изберем ­удачното време, когато да се съсредоточим върху личните си неща. Средата на работния ден едва ли е най­-подходящият момент, така че просто изчакайте края на работния ден или почивката, за да се съсредоточите върху тях.

Не се разсейвате – най-­големият проблем за добрата продуктивност е честото разсейване, което влияе негативно на мисловния процес. Избягвайте разговорите по телефон, съобщенията по имейл и социалните мрежи, за да успеете да се концентрирате достатъчно ефективно.

101747_1

Твърде много задачи = твърде малък шанс за успех – колкото повече задачи сте поели наведнъж, толкова по-­вероятно е да допуснете грешка или просто да не успеете да се справите с тях. Далеч по-добрият вариант е да се фокусирате върху едно нещо, но да го свършите перфектно.

75671337_4171694_ofis

Правилната организация – има задачи като административната работа, които могат изцяло да запълнят деня ви, ако го позволите. Когато обаче разпределите правилно задачите в определен часови отрязък от деня, това ще ви помогне да упражните контрол върху ангажиментите си и да работите с много повече фокус и яснота. Затова отделете малко време на всяка задача и се концентрирайте върху нея, завършете я и я отметнете от листа с неща, които имате да свършите.

kafe-za-ofisa-6

Две минути или по­-малко? Свършете го сега – ако някоя задача изисква по­-малко от две минути, за да бъде решена, заемете се с нея. Този метод работи ефективно за всичко, което реално не изискват особено внимание от ваша страна ­ като например подпис на документ, затвърждаващ вече взето решение и т.н.
Почивайте пълноценно у дома – работите в офиса, защо да не работите и в дома?! Отговорът е прост, нуждаете се от пълноценна почивка, за да сте свежи на следващия ден. Опитайте се да запазите служебните задачи за офиса и да разграничавате почивката от работата, за всяко си има отделно време. Запазете вниманието за разглеждане на оферти, документи и контакти за моментите, в който действително ще се нуждаете от него.

Прибързаните решения струват скъпо – точно както поръчка, взета в последния момент, е вероятно да бъде таксувана на по­-висока цена, така и решенията, взети в последната минута, ограничават възможността ви за правилен избор. Далеч по-ефективно е първоначално да разгледате всички възможни варианти, да ги обмислите добре и след това да вземете решение, без да се налага да бързате. Шансовете за успех са далеч по-големи.

Използвайте таймер – използвайте таймер, за да фокусирате вниманието и ума си и да разпределите правилно времето, с което разполагате за различните задачи. Дайте си реалистичен краен срок и се концентрирайте върху всяко предизвикателство поотделно.

Релаксирайте на тихо място в дома си – намерете тиха и уединена стая в дома си, в която да помислите върху личните проблеми. Ако се разсейвате с децата, телевизора или звука от микровълновата например, е твърде вероятно да не успеете да намерите решение и просто да „вземете“ проблема с вас и на работното си място следващия ден, което ще се отрази върху ефективността ви.

rabota-izvun-ofis-laptop-(6)-28762-500x0

Бавно, но славно – вършете работата си с малки, но ефективни стъпки. Често сме склонни да оставяме за последния момент задачи, които ни се струват твърде сериозни или скучни. За да не се случва това, просто ги разделете на няколко малки стъпки, което ще направи изпълнението им далеч по-­забавно и лесно и ще ни спести нужното време.